Oftare känna glädje i livet

När jag gick min tvååriga fritidsledarutbildning nere i Vimmerby i Småland läste vi om författaren/föreläsaren Kaj Pollak (eller Polakk som jag säger det, alltså polsk man för den som inte förstod uttalet på namnet). Det var Niklas Schön (lärare på Fritidsledarutbildningen) som hade med honom i sina ämnen. Vi hade ganska delade meningar om denna man i våran klass. Vissa tyckte han var underbar, en bra man med smarta åsikter. Andra var inte alls lika förtjusta i hans åsiker "Dina fiender är utsända till dig för att du ska öva på dem", "Du väljer din ilska". Meningar/tankar som gjorde en del rasande. Kaj Pollak är för mig Kaj Pollak, en man med en hel del bra funderingar men även någon man kan skratta högt åt/med.

Inatt vaknade Arwen till vid midnatt och låg och halv tjattrade i sin säng. Då fick jag helt plötsligt upp Kaj Pollak i mitt huvud, mycket spännande!

Kaj Pollak är en man utan dess like. När han gör ett framträdande vill han att alla ljud han gör i mikrofonen ska låta. Alltså ska smackandet låta, andningen, allt ni kan tänka er. Han vill liksom ha lite "dra sig i kinden & slå den mot tandraden fram & tillbaka ljudet", kan även tolkas som ett helt annat ljud för er snuskiga & då självklart för mig med extremt snuskig humor! Han går dessutom och lyssnar på alla ljud han göra genom hela föreläsningssalen innan föreläsningen väl startar & säger "Åh nu hörs Kaj bra här borta, mmm", han pratar alltså om sig själv i tredje person & detta gör han i cirkus gurka 1 timme. Väl på scenen har han en hel rider med ljusuppsättning, med filter & allt! Dessutom är det väldigt viktigt att han har en naturell Ramlösa på PET-flaska, inte burk, inte glasflaska & viktigt viktigt inte Loka eller Bonaqua eller något liknande. Ramlösa på PET-flaska is the shit!

Kaj Pollak står för meningen "kunna vara den du är ämnad att vara".

Vad jag tänker om mig själv och hur jag ser på mig själv har betydelse. Jag är i den meningen skaparen av mig själv. Underbara Kaj :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0