Lördag har gått mot söndag..

.. och här sitter jag fortfarande vaken. Aldrig lär man sig! Antar att Arwen kommer fortsätta i sitt nya spår inatt igen vilket innebär, gråt och amning mitt i natten. Har varit alldeles för bortskämd! Hon har ju sovit hela nätter sedan i juni, haft några återfall ibland, men nu har hon ändrat rutiner helt och det känns som dem är här för att stanna. Sedan 4 dagar tillbaka har hon vaknar runt 03.30-04.00, skrikandes & liggandes på mage. Dem första dagarna gick man ju upp (som den zombien man är) och tog upp henne & gav henne bröstet. Efter båda brösten lägger jag sedan tillbaka henne i sin säng och hon somnar utan problem. Natten som var tänkte jag att jag skulle testa något nytt, istället för att ta upp henne vände jag bara över henne på mage, klappa lite på henne och sa sedan godnatt men jag lyckades inte alls. Hon blev väldigt ledsen, gav henne då nappen men jag lyckades göra henne ännu ledsnare då. Antagligen så har hon väl blivit hungrig om nätterna vilket känns väldigt lustigt eftersom hon har börjat få ersättning på kvällarna nu. Men det kanske är den här 26-veckors krisen som spökar lite med sömnen, dem börjar visst drömma ganska rejält nu. Ska bli spännande att se hur den här natten blir!

Idag har dagen bestått av en vända ner på stan för att köpa blommor. Gick in i en blomsteraffär men vände klacken och gick ut därifrån tackvare en väldigt otrevlig dam i personalen. Kände att jag inte vill handla utav en sådan människa & jag hoppas hon förstod piken och bemötte dem andra kunderna med lite trevligare beteende! Vi gick istället upp till torget & köpte 3 stora fina bucketter för 100 kr i höstens färger. Blommorna var till Niklas mamma som vi firade lite idag eftersom hon fyllde 50 år i söndags. Vi hade även köpt ett halsband till henne som det var instansat FARMOR på. Fanns nog verkligen ingen bättre present att ge till stolta Farmor! Vi blev bjudna på en trerätters till lunch där hemma. Till förrätt fick vi västerbottenpaj med skaldjurssoppa och advokado- & apelsinsallad. Till huvudrätt blev det jägargryta med potatis och till efterrätt blev det såklart tårta! Efter maten tog vi en promenad i höstsolen.

Från och med idag skulle egentligen Niklas och jag börjat med LCHF. Nicke körde den "dieten" (gillar inte det ordet) 1 månad efter att Arwen hade kommit till världen, jag avvaktade eftersom jag inte visste hur mjölken skulle reagera. Nu är mjölken inte så jätte bra iaf så nu spelar det ingen större roll längre. I alla fall, vi började dagen med en frukost som bestod av äggröra (gjord på ägg & grädde), en skiva kokt skinka och 3 msk keso. En helt okej frukost som man stod sig ganska länge på. Däremot var detta helt fel dag att börja på eftersom det var kalasdags som jag skrev om tidigare. Därför blev det fusk på en gång, både med paj, potatis och tårta. Dessutom fortsatte vi i samma spår ikväll och gjorde plankstek här hemma, både köttet, beasåsen och tomaten var godkänd, men däremot inte duschesspotatisen.. Men det fick bli sista potatisen på ett tag nu är det tänkt! Imorgon (egentligen idag) kör vi stenhårt. Börjar dagen med 3 % youghurt med grädde i & blåbär. Kanske blir lite äggröra med eftersom det är helg och någon av oss har tid att stå att göra den. Blir nog inte det lättaste när man är ensam med en Larw på morgonen!

Börjar iaf på en startvikt på 63kg, känns inte riktigt ok när jag abra är 160 cm lång. Var nere på 61,5kg för 1 månad sedan så det har känts tjurigt att ställa sig på vågen.. Innan jag blev gravid vägde jag 62 kg. & när jag träffade Niklas vägde jag 53 kg, tränade 5 gånger i veckan och åt allt jag kom över haha, det ändrades ganska snabbt. Drömmen är inte att gå ner till 53 kg, det är 10 kg och känns alldeles för mycket! Drömmen är kanske 55 kg, men målet är 58 kg. Är väl egentligen inte den där bantartjejen alls, men känner inte att LCHF är en bantningsmetod, känns mer som att äta gott, kunna unna sig feta saker men skippa det som inte arbetar bra ihop med fettet man äter, alltså kolhydraterna. Dessutom har man hört mycket gott om den här metoden & man såg resultat på Niklas redan efter 1 vecka vilket känns väldigt motiverande! Har ju dessutom börjat träna innebandy en gång i veckan nu så därför känns det extra kul att kunna hjälpa till lite på traven! Hoppas ni håller tummarna för mig :)


En glad Arwen som förgyller varje dag


Tjejen i sin ursnygga mössa som är alldeles för stor!


Arwen fick testa hoppgungan som hennes Farmor har köpt åt henne idag, en mycket rolig uppfinning!

Där sätter vi punkt för idag. Ska nog få tummen ur och bege mig mot sängen nu. Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0