Idag är vi gladare..

.. än vad vi var igår! Arwen hade nog den sämsta dagen hittills i sitt liv. Antar att det är tänder som spökar lite emellanåt.. Igår hade vi nämligen skrikfest här hemma! Hon startade vid 8.15 & slutade inte fören 14.30, den enda pausen utan skrik fick vi när hon somnade i bilen i 15 minuter påväg ut till Camilla. Vi testade verkligen allt, men hon totalvägrade. Åt vid 9.00 och efter det vägrade hon allt i matväg både bröstet, ersättning, gröt, puré och frukt. Antar att det hela blev en ond cirkel dessutom eftersom jag kämpade på med all möjlig mat och hon blev dötrött. När Nicke kom hem till lunch hade hon fortfarande inte sovit (går vi upp vid 8 på morgonen sover hon alltid 20-30 minuter vid ca 10.30), men igår hoppade hon den luren. Nicke fick ta över en stund, blev inte bättre. Vad man än gjorde så stor tjöt hon, tillslut gick vi ut och satte oss på balkongen och då kom det bara lite gnällande ifrån henne. Packade då ihop oss för en promenad, blev skrikfest i vagnen & när vi väl satte oss i bilen för att åka ut till Camilla i Malmslätt skreks det i hög ljudnivå men så fort jag startade bilen så började hon blunda. Bad Nicke åka med bara en liten runda, så vi hann åka från parkeringen till Huset och hon somnade som en stock!

Väl hemma hos Camilla tog jag med babyskyddet in eftersom Arwen sov men hon vaknade så fort jag tog ur stolen ur bilen. Sen fortsatte skrikfesten. Diskuterade lite med mammorna och dem var väl inne på samma spår som jag, att det är tänder på gång (hon dregglar, kallsvettas, matvägrar & gråter), så bestämmer mig för att ge henne panodil så hon kan slappna av och somna & dessutom äta lite (hon har fortfarande inte ätit ett dugg sedan klockan 9.00). Hon somnar tillslut i min famn och efter andra nedläggningsförsöket somnar hon på madrassen. Där sover hon ett tag och vaknar sedan som en gladare tjej. Hon äter lite bröstmjölk, men inte mer än så. Vid 17.00 åker vi hemåt för att hämta upp Nicke på jobbet eftersom vi ska åka och handla. Hon somnar i bilen igen. Inne på Maxi får hon ett litet utbrott igen men det går ganska snabbt över.

Vid 19.00 börjar vi lägga henne, nu har hon äntligen ätit också, båda brösten & 165 ml ersättning! Men hon kan inte slappna av så det blir mycket plocka upp och lägga ner. Tillslut lägger jag ner henne, sätter mig på pallen bredvid, håller henne i handen & sjunger "Vargen ylar". Hon lugnar ner sig och tillslut kan jag gå ut och hon somnar utav sig själv.

Idag har vår lilla Arwen kommit tillbaka igen, lite mer grinigare än normalt, men det går inte alls att jämföra med igår! Hon somnar enbart i min famn och måste ligga där en stund innan jag kan lägga ner henne i sin säng. Antagligen väldigt mammig & var hon även det igår så var det ju dubbel dubbel kris.

Måste ju berätta att ute i Malmslätt igår hos Camilla har vi startat syjunta! Vi har börjat sy barnkläder och det är väldigt kul! Hittills har jag bara hunnit med 1 mössa, men ska ge mig på något mer avancerat snart har jag tänkt! Mössan jag ritade mönster på igår och sydde här hemma på kvällen blev alldeles för stor, men hon kanske kan använda den i framtiden iaf! Ännu är den ju i och för sig inte klar så jag skulle kanske kunna förminska den lite.. Ska dessutom göra ett foder till den också så hon kan ha den nu när det börjar bli kallt! Mycket trevligt med syjunta iaf! Vad skulle man göra utan mammagänget?!

Ikväll är det dags för andra träningspasset med innebandygänget, underbara tisdagskvällar! Men ska nog ta det lite lugnare idag.. Benen var i form men konditionen hängde inte med i den farten så det svartnade lite emellanåt. På torsdag ska jag även testa på ett mammapass på förmiddagen, så då hänger lilla Arwen med. Ska bli kul det med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0