Dålig uppdatering här..


Arwen har skaffat ny sovstil. Vi har alltid sagt att hon är ganska lik mig när hon sover och hon blir bara mer och mer lik mig i det läget, nu har hon börjat sova i min favoritställning!





Att ta skeden när vi äter gröt har blivit en rolig sysselsättning :)


Babysim och Arwen har sin supersnygga baddräkt på sig!





Vår underbara unge! Har börjat få lite små ångest över att hon den 2 oktober blir 6 månader, ett halvår! Tiden går så himla fort, skulle vilja stanna upp och få njuta lite mer av varje dag.. Om 1 år kanske Arwen går på dagis, även om jag skulle vilja vänta tills hon blev 2 år. Vi får väl se helt enkelt!
På senaste BVC besöket vägde lillan 6730 gram, hade endast gått upp lite över 200 gram på 1 månad. Hennes egna kurva dalade lite vilket inte är så bra, är ganska viktigt att dem följer sin egna kurva.. Men med lite mer gröt & puréer så ska vi nog få till några extra gram. Huvudmåttet dalade lite också men det var inget att oroa sig för. 2 cm längre hade hon blivit iaf, så för en vecka sedan var hon 64,5 cm. Hoppas nu bara vikten rättar till sig och att det blir bättre mätning på huvudet tills den 28 september, då är det dags för läkarundersökning igen! Har inte sett några tecken på att hon har ärvt min Medfödda Kongenital Karakt (Grå Starr). Men detta ska undersökas nogrant nu igen!

Idag bär det av ner mot Småland. Är kalasdags i helgen. Nicke fyllde förra veckan och jag fyller nästa vecka :) Håller dessutom på med full planering inför Arwens namngivning, vill att dagen ska bli perfekt! Men jag tror vi har fått ihop det ganska bra hittills, bara tårtdekorationerna kvar att beställa nu :) Hittade vitmarsipan i affären så jag hoppar sugarpasten.

En kort liten uppdatering. Vill hinna skriva oftare men har faktiskt ganska fullt upp. Umgås med mina underbara mammor minst 2 gånger i veckan & nästa vecka ska vi börja spela innebandy! Trivs som fisken i vattnet med mammorna och alla bebisar!

Kommentarer
Postat av: LolloDollar

Åh va härligt skrivet! Och vilken söt familj på bilderna!

2011-09-08 @ 14:07:23
URL: http://lollodollar.blogg.se/
Postat av: Emmie

Oh tack tack :) Kul att du tittade in!

2011-09-09 @ 21:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0